Inicio > Documentación > Revistas > Papeles del Festival de Música Española de Cádiz > El Territorio de la música impura

El Territorio de la música impura

Diana Pérez Custodio


The Territory of Impure Music

Abstract:

This article consists of the author’s personal reflections on the ancient and controversial subject of the autonomy or heteronomy of music vis-à-vis other art forms. After a summary historical review from Classical Antiquity to the present day, which situates and frames the current status of the issue, the article proceeds to define the limits and characteristics of the so-called “territory of impure music.”
Finally, some of the author’s compositions are analyzed according to their place within said territory, specifically Cinco vocales. Juego musical para vocalizar un poco (1992), De cómo abrir cerraduras (1993), Y atrás quedó... (1993), Tres círculos viciosos en un ojo de pez (1994), Quien canta sus penas en-canta (1996), Cuatro súplicas (1998), Panfleto Jondo (1999), Jaqueca (1999), Con-sumo placer (2000), Para Noia (2000), Motor con vibráfono (2001), Políptico (2000) y la ópera Taxi (2002).


Idioma: spa

Páginas: 83 - 96

Texto completo



Licencia de Creative Commons Esta obra está bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional License.